Конфлікт. Методи подолання

Конфлікт. Методи подолання

На жаль, міжособистісні конфлікти - неминуча частина нашого життя.

Конфлікт - це взаємодія між людьми (припустимо для простоти, якщо учасників тільки двоє). Учасники конфлікту називаються ініціатором і відповідачем, і потрібно враховувати, що в процесі суперечки співрозмовники можуть неодноразово мінятися ролями.

Виділяють п'ять можливих варіантів неконструктивних дій у конфліктній ситуації: відхід від конфлікту, згладжування конфлікту, знаходження компромісу, конфронтація, примус.

1.     Відхід від вирішення протиріччя, переведення на іншу тему - тобто уникнення вирішення проблеми. Фактичноце просто відкладанняконфлікту - можливо, з часом все само собою владнається, або з'явиться можливість все зважити і т.д. Реально ж у більшості випадків учасники просто отримують відстрочку, після якої їм все ж доводиться встати з проблемою лицем до лиця.

2.     Згладжування конфлікту- Одна із сторін може зовні погодитися з претензіями, при цьому внутрішньо повністю або частково залишаючись переконаною у своїй правоті. Такою дією ми просто намагаємося заспокоїти партнера, фактично, як і в першому випадку, переносячи вирішення питання в майбутнє. Негативна сторона такого підходу в тому, що ми начебто даємо партнеру зрозуміти, що згодні з ним, але після деякого часу він може виявити, що це не так.

3.     Компроміс - Знаходження прийнятного для обох сторін рішення. Такий підхід передбачає більш-менш відкрите обговорення проблеми і знімає напруженість.

4.     Конфронтація передбачає зіткнення, при якому учасники наполягають на своєму, не беручи до уваги позицію іншого. Може слідувати за накопиченням однієї зі сторін достатнього числа претензій (можливо, дрібних, але вже в неабиякій кількості). Настає момент, коли «чаша переповнюється» та ініціатор висуває серйозні претензії, часто і не розраховуючи отримати прийнятну відповідь.

Вирішення конфлікту є великим мистецтвом. У будь-яких ситуаціях слід бути максимально об'єктивним і пам'ятати, що ваш опонент, перш за все, людина. Не звертайте уваги на недоліки супротивника, а шукайте в ньому позитивні якості. Не давайте волі емоціям в конфліктних ситуаціях. Не сперечайтеся через дрібниці.


Навігація

Корисна Інформація

    Національна дитяча гаряча лінія
    Міністерство освіти і науки України

    Жмеринська міська рада

    Управління освіти Жмеринсьої міської ради

    Методичний кабінет управління освіти Жмеринсьої міської ради

    Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти

    Вінницька академія неперервної освіти

    Інформаційна система управління освітою

    Мої знання