Статут школи

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник управління освіти

__________С.В.Сьомаш

Від 05.12.2016 р.

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням 14 сесії  7  скликання

міської ради від  15.11.2016 року

 214

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Статут

навчально- виховного комплексу «Загальноосвітня школа

І-ІІІ ст. – ГІМНАЗІЯ»

 комунальної власності

територіальної громади

м. Жмеринки Вінницької області

(нова редакція)

 

                                                           

                           

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016 р.

 

І. Загальна частина

 

      1.1.НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТ. – ГІМНАЗІЯ» КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ М. ЖМЕРИНКИ  ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ - загальноосвітній навчальний заклад, який належить до комунальної власності територіальної громади міста Жмеринки, створений рішенням виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області від 13.07.2006 р. № 166.

      1.2. Юридична  адреса закладу:

Вул. Короленка, 7, місто Жмеринка, Вінницька область, 23100,  тел.. 2-25-49, 2-26-59                      

Заклад має скорочену назву – НВК «ЗОШ І-ІІІ СТ. – ГІМНАЗІЯ»  м. ЖМЕРИНКИ.                           

      1.3. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТ. – ГІМНАЗІЯ» КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ М.ЖМЕРИНКИ  ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі-заклад) є  юридичною  особою,  печатку, штампідентифікааційний номер. Заклад є неприбутковою організацією. Рахунків у банку не має. Обслуговується централізованою бухгалтерією управління освіти.

      1.4. Заклад в  своїй  діяльності  керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про  загальну середню освіту», Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим  Постановою Кабінету Міністрів України від  27  серпня 2010  року    778,  іншими  нормативно-правовими  актами,  рішеннями Жмеринської міської ради, її виконавчого комітету, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації, управлінням освіти Жмеринської міської ради Вінницької області, цим статутом.

      1.5. Засновником закладу є Жмеринська міська рада Вінницької області, заклад підпорядкований управлінню освіти Жмеринської міської.

     1.6. Головними завданнями  закладу  є:

-         утвердження інтелекту української нації, створення умов для реалізації здібностей учнів на терені пошукової діяльності;

-         формування життєвої компетентності випускника;

-         розвиток творчої особистості кожного учня, соціальної адаптації, володіння іноземними мовами, використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальній діяльності;

-         забезпечення реалізації  права  громадян  на  повну  загальну

-         середню освіту;

-         виховання громадянина України;

-         виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій  і  звичаїв,  державної  та  рідної  мови,   національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-         формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою   громадянською   позицією,   почуттям   національної самосвідомості,   особистості,   підготовленої   до   професійного самовизначення;

-         виховання  в учнів  поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття   власної  гідності,  відповідальності  перед законом за свої дії,  свідомого ставлення до обов'язків  людини  і громадянина;

-         розвиток особистості  учня,  його  здібностей  і  обдарувань, наукового  світогляду;

-         реалізація права  учнів   на  вільне  формування політичних   і   світоглядних   переконань;

-         виховання свідомого ставлення до свого здоров'я  та  здоров'я інших  громадян як найвищої соціальної цінності,  формування засад здорового способу  життя,  збереження  і  зміцнення  фізичного  та психічного здоров'я учнів ;

-         створення умов для оволодіння  системою  наукових  знань  про природу,  людину і суспільство.

  1.7. Заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї  компетенції, передбаченої  законодавством України, та цим статутом.

  1.8. Заклад  створює базу персональних даних учнів та працівників і здійснює їх обробку відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

  1.9. Структура навчально-виховного комплексу:

-         1-4 класи – загальноосвітня школа;

-         5-А, 6-А, 7-А, 8-А, 9-А, 10-А, 11-А – гімназія;

-         5-11 класи (Б, В) – загальноосвітня школа.

Заклад має право впроваджувати науково-педагогічний проект «Інтелект України» за ініціативою навчального закладу та рішенням відповідного управління освіти.

 

    Заклад  несе  відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-         безпечні умови освітньої діяльності;

-         дотримання державних стандартів освіти;

-         дотримання договірних   зобов'язань   з   іншими   суб'єктами освітньої,   виробничої,   наукової   діяльності,   у  тому  числі зобов'язань за міжнародними угодами;

-         дотримання фінансової дисципліни.

1.10.                  У  закладі визначена українська мова навчання  і запроваджено поглиблене вивчення англійської та української мови в гімназійних класах.

1.11.                   Заклад має право:

-         проходити в установленому порядку державну атестацію;

-         визначати форми,     методи     і     засоби      організації

-      навчально-виховного    процесу   за   погодженням   із   власником   (засновником);

-         визначати варіативну частину робочого навчального плану;

-         в установленому   порядку    розробляти    і    впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

-         спільно з вищими  навчальними  закладами,  науково-дослідними інститутами     та     центрами     проводити    науково-дослідну, експериментальну,  пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-         використовувати різні  форми   морального   і   матеріального  заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

-         бути власником і розпорядником рухомого  і  нерухомого  майна згідно з законодавством України та власним статутом;

-         отримувати кошти   і   матеріальні   цінності   від   органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

-         залишати у  своєму  розпорядженні  і  використовувати  власні надходження у порядку визначеному законодавством України.

1.12.    У  закладі створюються та функціонують:

-         предметно-методичні комісії: вчителів мовно-літературних  дисциплін, вчителів природничо-математичних дисциплін, вчителів іноземних мов, вчителів фізико-математичних дисциплін, вчителів початкових класів;

-         методичне об’єднання класних керівників;

-         творчі групи: вчителів історії, вчителів початкових класів, вчителів, які працюють над проблемою школи.

1.13.     Медичне обслуговування  учнів  та відповідні умови для його організації забезпечується засновником (власником) і здійснюються Жмеринським районним центром первинної медико-санітарної допомоги.

1.14.    Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.15.    Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі організовується відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених МОН.

1.16.    Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН.

 

ІІ. Зарахування учнів до загальноосвітнього навчального закладу

та їх відрахування

     2.1. Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування закріплюють за навчальним закладом відповідну територію обслуговування і до початку навчального року беруть на облік учнів, які мають їх відвідувати.

     2.2. Зарахування учнів здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.

     2.3. Зарахування учнів до гімназійних класів здійснюється на конкурсній основі в порядку, встановленому МОН.

     2.4. Керівник закладу зобов’язаний вжити заходи до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.

      2.5. Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника.

      2.6. Для зарахування учня до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до навчального закладу ІІІ ступеня – документ про відповідний рівень освіти.

      До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6-ти років.

      2.7. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

      2.8. Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН.

      У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття.

      У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

      2.9. Учні гімназійних класів, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть відраховуватися із закладу.

      За рішенням педагогічної ради, погодженням з місцевим органом управління освіти, як виключний засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення статуту допускається відрахування учнів із гімназійних класів  та переведення до паралельних  класів.

      2.10. Про можливе відрахування батьки учня (особи, які їх замінюють) повинні бути поінформовані не пізніше, ніж за один місяць, у письмовій формі. У двотижневий термін до можливого відрахування письмово повідомляється орган управління освітою за місцем проживання учня. За сприяння відповідного органа управління освітою такі учні переводяться до іншого навчального закладу.

      Батьки або особи, які їх замінюють, мають право оскаржити рішення педагогічної ради, щодо відрахування дитини з гімназійних класів до місцевого органа управління освітою.

      Рішення про відрахування із закладу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування. За сприяння відповідного органу управління освітою такі діти переводяться до іншого навчального закладу.

 

                     ІII. Організація навчально-виховного процесу

 

      3.1. Навчально-виховний процес у закладі здійснюється відповідно до перспективного та  річного планів, робочих навчальних планів, складених на основі типових навчальних планів, затверджених МОН.

      У робочому навчальному плані конкретизується варіативна частина Державних стандартів освіти.

      Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

     План роботи обговорюється на засіданні педагогічної ради та затверджується радою  навчального  закладу.

 

     3.2. Основним  документом,  що   регулює   навчально-виховний процес,  є  робочий  навчальний  план,  що  складається  на основі типових навчальних    планів,    розроблених    та    затверджених  Міністерством  освіти   і   науки   України,   із   конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання і затверджується відповідним органом управління освітою.

      Експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани закладу погоджуються з МОН за поданням обласного департаменту освіти.

 

      3.3. Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

      3.4.  Відповідно до  робочого  навчального  плану  педагогічні працівники   даного   навчального   закладу працюють за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН і забезпечують виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей, використовують науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

      3.5. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання і  виховання відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та свого статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.

      3.6. Навчально-виховний процес у закладі здійснюється за колективною та індивідуальною формою навчання.

      3.7. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв заклад за погодженням з відповідним органом управління освітою створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

      3.8. У гімназійних класах навчально-виховна робота поєднується з науково-методичною, науково-дослідною та експериментальною роботою.

      3.9. Заклад може використовувати освітні програми і надавати платні послуги на договорній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

      Порядок надання платних послуг затверджується МОН за погодженням  з Мінфіном та Мінекономіки.

      3.10. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за п’ятиденною  формою навчання.

      3.11. Структура навчального року, а також режим роботи  встановлюються    закладом  в  межах часу, що  передбачений робочим навчальним планом, за погодження  з відповідним органом управління освіти.

      3.12. Навчальні заняття  розпочинаються  1  вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

      У зонах екологічного лиха  та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу, який погоджується з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

      3.13. За  погодженням з управлінням освіти  з урахуванням  місцевих умов,  специфіки  та  профілю  навчального закладу запроваджується графік канікул.  Тривалість канікул протягом навчального  року  не повинна становити менш як 30 календарних днів.

      3.14. Тривалість уроків у навчальному  закладі  становить:  у перших  класах  -  35  хвилин,  у  других  - четвертих класах – 40 хвилин,  у п'ятих - одинадцятих  -  45  хвилин.  Зміна  тривалості уроків   допускається   за  погодженням  з  відповідними  органами управління  освітою  та   територіальними  установами   державної санітарно-епідеміологічної служби.

      3.15. У школі першого ступеню навчання для учнів 1-4 класів  за бажанням їхніх батьків або осіб,  які їх замінюють,  при наявності   належної   навчально-матеріальної  бази,  педагогічних працівників,  обслуговуючого персоналу можуть  створюватись  групи продовженого дня.

     Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей  із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

     Визначається такий режим роботи груп продовженого дня:

1.    12.00-12.20 – підготовка до прийому учнів

2.    12.20 – прийом учнів у ГПД

3.    12.22-12.30 – прогулянка на свіжому повітрі, підготовка до обіду

4.    13.30-14.00 – обід

5.    14.00-14.30 – прогулянка на свіжому повітрі

6.    14.30-16.00 – самопідготовка

7.    16.00-16.30 – година спілкування

8.    16.30-17.00 – спортивна година

9.    17.00-17.30 – заняття за інтересами, читання, слухання художніх творів

10.                       17.30-18.30 – прогулянка на свіжому повітрі.

 

      3.16. Відволікання  учнів  від  навчальних занять на інші види діяльності    забороняється    (крім    випадків,     передбачених законодавством України).

 

      3.17. Для учнів 5-9 класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11 класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини і профільних дисциплін.

      3.18. У гімназійних класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини.

 

      3.19. Щоденна  кількість  і  послідовність  навчальних занять визначається розкладом уроків,  що складається  на  кожен  семестр відповідно   до   санітарно-гігієнічних   та  педагогічних  вимог, і  затверджується директором.

     Тижневий режим роботи навчального  закладу  затверджується  у розкладі навчальних занять.

     Крім різних   форм   обов'язкових   навчальних   занять,  у  навчальному    закладі    проводяться    індивідуальні,   групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим  розкладом  і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

      3.20. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.

      3.21. Тривалість перерв  між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великої перерви (після 2 або 3-го уроку) – 20 хвилин.

      3.22. Залучення учнів до видів діяльності не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

      3.23. Зміст,  обсяг і характер  домашніх  завдань  з  кожного предмету   визначаються  вчителем  відповідно  до  педагогічних  і санітарно-гігієнічних   вимог з  урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

      3.24. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

 

           

      ІV. Оцінювання навчальних досягнень учнів

 

     4.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу визначаються МОН.

      4.2. Облік навчальних досягнень учнів  протягом року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

      4.3. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів у другому класі.

      У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

     4.4. Результати    семестрового,    річного,    підсумкового оцінювання  доводяться до відома учнів класними керівниками та класоводами.

     4.5. Оцінки з поведінки, за участь у суспільно корисній та громадській діяльності виставляються всім учням школи щотижнево. У додатки до документів про освіту (свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються. 

 

      4.6. Порядок переведення і випуску учнів навчального  закладу визначається   Інструкціями   про   переведення   та  випуск  учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти,  затвердженими  наказами  Міністерства освіти і науки України   від   14.04.2008  р.   № 319 та від 14.07.2015 р. № 762.

 

      4.7. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються на обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

      4.8. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини), за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

 

       4.9. Навчання в випускних (4, 9, 11-х) класах завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації затверджуються МОН.

 

       4.10. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

       4.11. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.

       Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи ІІІ ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації.

       4.12. Учням, які закінчили старшу школу (11-й клас), видається атестат про повну загальну середню освіту.

      Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.

       4.13. Випускникам 9, 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

       4.14. Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

        4.15. За відмінні успіхи в навчанні учні 3-8, 10-х класів можуть нагороджуватися Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», а випускники закладу ІІІ ступеня – Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями – Золотою «За високі досягнення у навчанні» або Срібною «За досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу ІІ ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОН.

       4.16. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

        Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється МОН, іншими центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад, відповідним місцевим органом управління освітою.

 

V. Виховний процес у закладі

 

    5.1. Виховання учнів у закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

    5.2. Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

      5.3. В закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій та воєнізованих формувань.

      Примусове залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

      5.4. Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту навчального закладу.

      Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

 

VІ. Учасники навчально-виховного процесу

 

      6.1. Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є: учні, керівники, педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти, батьки або особи, які їх замінюють.

 

       6.2. Статус, права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, правилами внутрішнього розпорядку закладу, статутом.

 

       6.3.   Учень – особа, яка навчається й виховується в закладі.

 

       6.4. Учні закладу мають гарантоване державою право на:

-         доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у державному та комунальному закладі;

-         вибір певного закладу, форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

-         безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

-         користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою закладу;

-         участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

-         отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

-         перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

-         участь в роботі органів громадського самоврядування закладу;

-         участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

-         повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

-         захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

 

       6.5.  Учні закладу зобов’язані:

-         оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

-         підвищувати свій загальний культурний рівень;

-         брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, його статутом;

-         дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

-         виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;

-         брати участь у різних видах трудової діяльності;

-         дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

-         дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;

-         дотримуватися правил особистої гігієни.

 

      6.6. Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

 

   6.7. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

 

    6.8. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.

 

     6.9. До педагогічної діяльності у закладах не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

     6.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

 

      6.11. Призначення на посаду педагогічних працівників гімназії  може здійснюватися на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу розробляється закладом та затверджується відповідним органом управління освітою.

 

       6.12. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.

      Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

      Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

 

         6.13. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та статутом закладу.            

          6.14.  Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

             Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.

 

              6.15.  Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН.

      За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання “старший учитель”, “учитель (вихователь) - методист”, “педагог - організатор - методист” та інші.

 

     6.16.  Педагогічні працівники закладу мають право:

-         самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;

-         брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

-         обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації, навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-         проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

-         проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

-         вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

-         на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

-         об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

-         порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

 

6.17.  Педагогічні працівники закладу зобов’язані:

-         забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

-         контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

-         нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;

-         сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;

-         виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

-         виконувати статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);

-         брати участь у роботі педагогічної ради;

-         виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб, повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

-         готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-         дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

-         постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

-         виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

-         вести відповідну документацію.

 

       6.18.  Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

       6.19. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.

 

        6.20. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

-         обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;

-         створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

-         звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

-         приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;

-         брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;

-         на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.

 

6.21. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

-         створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

-         забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту закладу;

-         поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;

-         постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

-         виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

-         виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

      6.22. Інші права та обов’язки батьків, або осіб, чкі їх замінюють, можуть бути обумовлені статутом та відповідними договорами.

      6.23. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

 

VІІ. Управління закладом

 

      7.1. Керівництво закладом здійснює його директор. Керівником закладу може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому МОН.

 

      7.2. Керівник закладу і його заступники призначаються на посаду та звільняються з посади відповідним органом управління освітою згідно із законодавством.

 

      7.3. Керівник закладу:

-         здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

-         організовує навчально-виховний процес;

-         забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;

-         відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

-         створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

-         забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

-         розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;

-         підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання,  дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-         сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;

-         забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

-         вживає заходів до запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків;

-         контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

-         видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

-         щороку звітує про свою роботу на конференціях колективу.

 

      7.4. Керівник закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.

 

      7.5. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менше як чотири рази на рік.

 

      7.6.  Педагогічна рада розглядає питання:

-         удосконалення і методичного забезпечення  навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;

-         варіативної складової робочого навчального плану;

-         переведення учнів до наступних класів і  їх  випуску,  видачі документів   про   відповідний   рівень  освіти,  нагородження  за успіхи у навчанні;

-         підвищення кваліфікації  педагогічних  працівників,  розвитку їхньої  творчої  ініціативи,  впровадження  у   навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

-         участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

-         морального та матеріального заохочення учнів  та працівників навчального закладу;

-         морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

-         притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;

-         педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.

 

      7.7. Органом громадського самоврядування закладу є конференція  його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

      Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад конференції колективу визначаються статутом закладу і колективним договором.

       Конференція заслуховує звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядає питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської  діяльності закладу.

 

      7.8.  У закладі за рішенням конференції можуть створюватися і діяти рада закладу, діяльність якої регулюється її статутом, а також піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує МОН.

      До складу ради закладу обираються представники педагогічного колективу, учнів школи ІІ-ІІІ ступеня, батьків і громадськості. 

      Члени піклувальної ради закладу обираються на  конференції. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів та окремих громадян.

      Піклувальна рада вживає заходів щодо зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.

 

 

 

VІІІ. Матеріально-технічна база та господарська діяльність

 

     8.1. Матеріально-технічна база  навчального  закладу  включає будівлі,  споруди,  землю,  комунікації,  обладнання,    інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

     8.2. Майно, закріплене за закладом, належить йому на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.

     8.3. Фінансування закладу здійснюється його засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

 

     8.4. Фінансово-господарська  діяльність  закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

 

     8.5. Джерелами фінансування закладу є:

-         кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

-         кошти фізичних, юридичних осіб;

-         кошти, отримані за надання платних послуг;

-         благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

-         інші джерела, не заборонені законодавством.

-          

     8.6. Порядок   діловодства   і   бухгалтерського   обліку   в навчальному     закладі     визначаються     законодавством     та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших  центральних  органів виконавчої влади,  до сфери управління яких належать заклади. Бухгалтерський облік   здійснюється через  централізовану бухгалтерію.

 

     8.7. Заклад  має  право  згідно із законодавством придбати   та  орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси,  користуватися послугами   підприємств,  установ,  організацій   або фізичних осіб,  фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.

 

8.8. Доходи закладу використовуються виключно для фінансування його видатків, реалізації цілей, завдань, напрямів його діяльності. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

 

     8.9. Звітність про діяльність загальноосвітнього  навчального закладу ведеться відповідно до законодавства.

 

ІХ. Міжнародне співробітництво

 

     9.1. Заклад     за     наявності     належної матеріально-технічної  та   соціально-культурної   бази,  відповідного фінансування    має   право   проводити   міжнародний  учнівський  та педагогічний  обмін   у   рамках   освітніх   програм,   проектів, встановлювати   відповідно   до   законодавства  прямі  зв'язки  з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

     Заклад  має  право  відповідно  до   законодавства  укладати    договори про  співробітництво з навчальними закладами,  науковими установами,  підприємствами,  організаціями,  громадськими об'єднаннями інших країн.

     9.2. Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

 

Х. Контроль за діяльністю закладу

 

10.1. Державний контроль за діяльністю закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

10.2. Державний контроль за діяльністю закладу здійснюють Міністерство освіти  і науки України , інші центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад, Державна інспекція навчальних закладів при Міністерстві освіти  і науки України, Департамент управління освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, Жмеринська міська рада Вінницької області та її виконавчий комітет, управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області.

10.3. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти  і науки України.

10.4. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням Міністерства освіти  і науки України за поданням органу громадського самоврядування закладу або управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області.

10.5. Атестованому закладу  підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка за рівнем базової та повної загальної середньої освіти, 

10.6. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу з питань, пов’язаних з навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність таких перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як 1-2 рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною роботою закладу, проводяться його засновником (власником) відповідно до законодавства.

 

ХІ. Реорганізація та ліквідація закладу

 

11.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію  закладу приймає засновник.

В разі припинення юридичної особи (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу  бюджету.

Реорганізація    закладу відбувається шляхом  злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація   проводиться  ліквідаційною  комісією,   призначеною засновником,  а  у  випадках ліквідації за рішенням  господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З  часу  призначення  ліквідаційної комісії  до  неї  переходять повноваження щодо управління  закладом.

11.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно   закладу,  виявляє  його дебіторів і кредиторів і  розраховується  з ними,    складає   ліквідаційний   баланс   і   представляє    його засновнику.

11.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу   переходять  до  правонаступників  відповідно  до  чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

 

ХІІ. Заключні положення

 

12.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.

12.2. Зміни та доповнення до цього Статуту набувають чинності після їх реєстрації в установленому порядку.

12.3. Зміни до установчих документів приймаються на підставі рішення засновника.

 

 

 

Начальник управління освіти                                            С.В.Сьомаш


Навігація

Корисна Інформація

    Національна дитяча гаряча лінія
    Міністерство освіти і науки України

    Жмеринська міська рада

    Управління освіти Жмеринсьої міської ради

    Методичний кабінет управління освіти Жмеринсьої міської ради

    Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти

    Вінницька академія неперервної освіти

    Інформаційна система управління освітою

    Мої знання